Η ονυχογρύπωση είναι η δυστροφία που αφορά βασικά τους όνυχες των μεγάλων δακτύλων των ποδιών, ενώ είναι ιδιοπαθής ή επίκτητη.

Η επίκτητη ονυχογρύπωση είναι συνήθως αποτέλεσμα χρόνιων μικροτραυματισμών από λάθος παπούτσια (στενά/ μυτερά), επειδή όλα τα νύχια προσανατολίζονται στον μέσο άξονα του ποδιού, όπως επίσης σε τροφικές διαταραχές, σύφιλη ή ιχθύαση.

Συμπτώματα που προκαλεί η ονυχογρύπωση

Ορισμένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα αυτής της πάθησης των νυχιών είναι πως παρουσιάζουν δυσμορφία, παχύνσεις, επιμηκύνσεις, κυματισμούς (νύχια με γραμμές) και κυρτώσεις προς τα πλάγια με κιτρινοπράσινη, καφέ ή σκούρα γκρι (μελανόφαιη) χροιά. Τα προσβεβλημένα από ονυχογρύπωση νύχια έχουν επίσης επιμήκεις γραμμώσεις στην επιφάνειά τους.

Η συγγενής ονυχογρύπωση είναι κληρονομική και εμφανίζεται συνήθως στον ασθενή σε νηπιακή ηλικία. Η πάθηση αυτή μπορεί επίσης να παρατηρηθεί στο βλαισό μέγα δάχτυλο ή, αλλιώς, το γνωστό ως “κότσι” του ποδιού. Η φορά της ανωμαλίας καθορίζεται από την πλευρά η οποία αναπτύσσεται γρηγορότερα στη μήτρα του νυχιού. Το νύχι αυξάνεται υπερβολικά σε μήκος και δε σταματά στο  υπωνύχιο. Αντίθετα, μπορεί να φτάσει να προεξέχει 6-8 εκ., ενώ κυρτώνει προοδευτικά μέχρι να πάρει ελικοειδή μορφή, καταλήγοντας να μοιάζει με νύχι αρπακτικού πουλιού. Η κοίτη του νυχιού υπερτρέφεται και η υπωνύχια αύλακα γεμίζει με λεπιδώδη κεράτινη μάζα.

Θεραπεία ονυχογρύπωσης

Το ποδολογικό μας κέντρο είναι σε θέση να αντιμετωπίσει αυτή την πάθηση των νυχιών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με ειδικά κερατολυτικά σκευάσματα και επαγγελματικό τροχό περιποιούμαστε το υπερτροφικό νύχι. Καθαρίζουμε την ονυχαία αύλακα πάρα πολύ καλά, αφαιρώντας όλες τις υπερκερατώσεις. Με αυτόν το τρόπο προλαμβάνουμε τις τυχόν μολύνσεις και οδηγούμαστε στη θεραπεία των νυχιών. Η μόλυνση μπορεί να προχωρήσει πέρα από το μηνίσκο του νυχιού. Πολλές φορές συνίσταται μερική ή ολική αφαίρεση του νυχιού, διότι υπάρχει πιθανότητα μετά την αφαίρεση να αρχίσει η φυσιολογική αναγέννηση. Για καλύτερο αποτέλεσμα μπορεί να τοποθετηθεί έλασμα διόρθωσης.

Συμβουλή: Ο ποδολόγος προτείνει στον ασθενή κατάλληλα υποδήματα και συχνή περιποίηση στο ποδολογικό κέντρο.